Monteverde

Skrivet den 2011-12-26 @ 02:34:34

Det är väldigt vackert här, men lite kyligt må jag säga. Som tur är så har de varmvatten i ducharna här, så där kan man värma sig lite!! Känns lite konstigt att bya 30 grader varmt mot det här... Tur att naturen är så häftig!!
Juldagen har spenderats i en buss några timmar och nu ligger jag nerbäddad och huttrar lilte. Har kollat klart på julkalendern eftersom det finns internet här. Den var ju väldigt bra i år :)
Min familj här verkar trevlig, men det är svårt att avgöra på så kort tid. Den består av mamma, pappa och 4 vuxna barn, en av dem har ett eget barn (om jag inte fattat det hela helt fel) och alla bor nu i detta hus.
Det är ett stort hus med 7 sovrum, 2 toaletter, och så kök, matsal och ett litet vardagsrum :)
Det blåser så mycket ute nu att det låter som att taket ska flyga av och gardinerna fladdrar. Charmigt måste jag säga.
Oscar bor precis granne med mig och verkar också ha det bra. Där finns det tre barn, pojkar, som har otroligt mycket energi, så Oscar kommer nog inte få en lugn stund när vi är här. De har redan dragit med honom på en cykeltur i trädgården, mellan stock och sten,  och lite fotboll också. Kul!
Imorn är det skola, spännande med ny skola och nya lärare :)
Vi matade några hungriga pappegojjor på vägen. Flyger runt lösa och är vackra. Det gillar jag!

P.S Familjerna i Flamingo gillade köttbullarna!


Kommentarer

Postat av: Ulrika Hellström

Så det blåser hos er med. Här har det varit ett riktigt oväder. Det blåste i natt så jag trodde taket skulle lossna och tydligen har det varit så i hela Sverige. Skönt att det verkar vara bra hos era nya familjer. Oscar! hur går det med spanskan? Dra nytta av alla de pojkar som finns i familjen. Ungar kan vara riktigt bra på att lära en saker. Lycka till nu med studierna i den nya skolan och ha det så bra. Kram till er!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback