Mucho peligroso!

Skrivet den 2011-12-24 @ 05:11:14

Spindlar från vildmarken och apor runt knuten.

Jukeboxen spelar "The final countdown" och vi kvällsbloggar lite på lokala puben/strandbaren.
Vi har precis i sann Linné-annda dokumenterat en "stor" spindel som överraskade Marielle på verandan.
Jag har döpt den till tarantellus peligråsus för den var "JÄTTE STOR och FARLIG" enligt Marielle och hennes mamá tica. Den har nu dock fått sin sista vila i vigd grusgång efter att ha utsatt för kraftika slag av en flippflopp-toffel tillhörande mamá-tica.
Vi fick besök av apor tidigt en morgon när vi kom till skolan, dock ingen kamera med för dokumentation, ni får helt enkelt ta mig på orden när det gäller den saken.
Idag har vi badat i Flamingo beach igen, det var inte tänkt så men kunde inte låta bli när vi såg vågorna,
de var grymt stora och inbjudande.

Den stora farliga.....
Spindelmannen har vart mycket på gymmet senaste tiden?
Stoooora vågor :) Livsfarliga att surfa med i, kändes som om nacken skulle knäckas för man började falla rakt mot bottnen med huvudet före när man kom över kanten. Men vi klara oss fint.
Nu vet jag vad vattenskalle innebär iallfall. Det är när det rinner saltvatten ur näsan i flera timmar efter att man lekt i vågorna.
Den lilla röda ringen är Oscar.


Kommentarer

Postat av: Camilla

Hej Marielle! herregud vad jag blir avundsjuk när jag ser dina bilder, jag vill också ut och resa! Önskar dig en riktigt fin jul! kram Camilla

Postat av: Thomas Berndtsson

Hej, ni verkar ha det väldigt bra. Hoppas bara tomten hittar till er idag:-)



God Jul önskar hela familjen Berndtsson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback