Wasaknäcke och philadelphia

Skrivet den 2012-02-04 @ 03:05:41

Vi har nu tagit oss från Antigua till Panajachel, en stad vid lago de Atitlan. Antigua var en jättefin stad med massor av affärer med fina lokala hantverk. Oscar shoppade loss och fyndade en läderväska och två par skjortor. Själv unnade jag mig en skön massage innan avfärden hit till Panajachel.

Vi träffade två Canadensiska systrar som vi gick ut med på kvällen. Det finns de som kan dansa, och så finns det de som inte kan.. Men det var väldigt trevligt! 

Nu bor vi på ett hostel som är väldigt fint, vacker utsikt över sjön och bergen runt omkring. Under dagen har vi gått omkring lite i stan och tittat, men det började åska och regna kraftigt nu på kvällen. Vi orkade inte gå ut och äta ikväll, önskade att mormor var med så man kunde få lite mannagryn, men det var bara att ge sig ut. Men halvvägs ut fick vi se något välbekant. Wasaknäcke!! Köpte ett paket och lite philly, och så lite rökt skinka. Perfekt. Nu sitter vi på terrasen och det är alldeles lugnt och tyst. Skönt.


Just ja. Var till tandläkaren idag också. Har fått sån himla tandvärk i en visdomstand och nu orkade jag inte med det mer. Jag satt i stolen ca 1 minut och han sa direkt att det enda man kunde göra var operation. Jag blev lite skrajsen men lyckades övertala honom att jag inte ville göra det här, utan hemma i Sverige. Jag fick recept på smärtstillande och antibiotika så jag hoppas att jag slipper tandvärk resten av resan och att jag inte behöver opereras när jag kommer hem. Vi får se.

Vackra blommor i Antigua

Vackra nationalklänningar som de flesta kvinnor och barn använder.

Välkommen till Guatemala, saknar att kunna klappa en liten kisse utan att behöva tänka på löss....
Antigua


Kommentarer

Postat av: Bibbi

föstår att ni börjar längta efter lite svensk mat så det var väl gott med hårdbröd. inte roligt att ha tandvärk, som av en händelse har du fått kallelse till tandläkaren och jag bokade om till 4 april för jag var inte säker på att ni kommer hem som planerat, men det går ju att boka om, om du vill.



Vi har varit hemma ett par dagar och fryser som bara den, 15 grader kallt ute så det är lite skillnad.



kram

Postat av: Ulrika Hellström

Fy stackars dig, Marielle! Hoppas medicinen hjälper. Undrar vem som importerat knäckebröd? Att hitta det i Thailand förvånar mig inte men där ni är trodde jag nog inte. Är det skärp eller plädar som hänger i alla vackra färger? Som vanligt Kul med bilder! Kram till er


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback