PADI - Put Another Dollar In?

Skrivet den 2012-01-22 @ 20:31:11

Ja nu har vi testat på första provdyket. Här gör man det inte i en pool utan börjar direkt i havet. Det var riktigt obehagligt att andas under vatten. Inte alls som att använda snorkel (som kan vara ganska härligt och avslappnande) utan massa bubblor i ansiktet och ett konstigt "Darth Vader" ljud. Vi har ett till dyk om en timme och jag hoppas att det känns bättre då. Nu var det ganska dålig sikt eftersom vi var inne vid strandkanten (2 m djupt) så jag hoppas att det känns bättre med sikt. Och vet ni vad, man kan inte prata under vattnet!! Det är sant. Jättejobbig känsla att vara stum kan jag tänka mig. Har alltid sagt att det är det jag skulle välja av stum döv och blind men nu vet jag inte....

Oscar är excited för nästa dyk och jag är lite mer åt det nervösa hållet. Man känner sig inte fri som i tyngdlös och härligt lätt. Utan tung så man sjunker till botten och "trapped" i en vattenbubbla. Jag blir så stressad och när man sen ska ta av sig masken, ja då kommer det in vatten i näsan och man känner genast paniken sprida sig. Men det blir väl bättre och bättre har jag hört. Alla säger att det är fantastiskt att simma i nästan en timme under vatten. Jag trodde det innan jag började men nu tvekar jag lite. 


Det regnade när vi kom upp igen.



PS. De hittade förresten 1 million $ flytandes omkring i vattnet ca 1 timme från land (little corn) för några dagar sen. (Mycket handel mellan Colombia och Miami i krokarna) Så Oscar ska gå skattjakt de nästkommande dagarna och se om det råkar flyta in något mer under natten. Kanske lite kokain om han har tur. (Var inte oroliga, han är inte ensam om att leta och lovar att sälja allt om han hittar något.)


Kommentarer

Postat av: Ulrika Hellström

Låt bli allt som kommer flytande, även pengar. Jag föredrar att ni kommer hem levande och fattiga än i liksäck o rika ;-S Kan ju vara så att ngn medvetet skickat pengarna i vattnet för att hämta dem sedan. Det är väl bara en liten pöl ni befinner er i ;-D

Postat av: Bibbi

Jag håller med Ulrika, håll er ifrån sånt där.



!!!

Postat av: Daisy

Vov,vov var försiktig med vatten och det som finns ovan och under ytan.

kram från Daisy med matte


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback