Måste det alltid finnas en rubrik?

Skrivet den 2012-01-15 @ 00:58:01

Ligger i hängmattan och hör magen bubbla lite oönskat, men jag antar att jag får skylle mig själv.

Vädret är just nu väldigt behagligt, solen håller på att lämna den blåa himlen, små sköna brisar seglar förbi medans tiden nästan står stilla. Musik lämnar högtalarna stilla och i en trivsan volym, på något sätt verkar det som att all musik som spelar är bra, även dem smöriga låtarna man brukar förbise i spellistan. Antar att det är blir en liknande effekt som varm chocklad i skogen. Det helt enkelt passar sig så bra och alla intryck matchar och förstärker varandra. Jag ligger ute i innerträdgården och gungar. Grenada är en gammal kolonial stad med väldigt sinnerlig arkitektur, husen som står kvar är uppbyggda som romerska hus med en innerträdgård och pelargångar. Jag trivs med de gamla takpanorna som har en god portion av mossa och patina. Marielle är lite rastlös som alltid när jag har datorn, får se vad det blir som får mig att lämna min sköna hängmatta...


Kommentarer

Postat av: Ulrika Hellström

Ligg kvar!!! ;-) Här ska vi nu ta oss i kragen och laga lite söndagsmiddag OCH det blir inte pizza utan hemlagat. kram o hej leverpastej!

Postat av: Sch0penhauer

Höörrudu poeten och livsnjutaren. Verkar som ni har det fortsatt bra. Det är rätt bra här också. Ikväll skall jag göra ett undantag och titta på fotboll, derbyt Milan -Inter. Fick boken Zlatan i julklapp som jag nyss läst ut så jag måste ta mig en rejäl titt om han är så bra som han själv tycker. En liten slant blir det nog också på Milan. Har också läst en otroligt intressant bok om vad kokainet har ställt till med i Latinamerika vad gäller korruption, mord politiska skandaler osv, tom både Nicaragua och Costa Rica är inblandade, så håll koll på bagage när ni reser. Vi hörs/pappa

Postat av: ulrika

Är ute och flyger med google earth på Corn Island. Hittat flera fina ställen. Är ni där nu? Long Bay Beach ser helt underbart ut. En lååång sandstrand. Sedan hittade jag ett fint ställe med en pool högt över havet, tydligen med solnedgångsmöjligheter + trappa ner till havet.Evening Pool View at Casa Canada Hotel, Big Corn Island, Nicaragua. Så hette det. Ngnstans utmed ostkusten tror jag. Tips från google ;-p . Har inte hört ngt på några dagar, undrar vart ni hamnat? Enligt er rutt tydligen ön. Kram

Postat av: ulrika

Nu har jag gått runt ön. Ser oerhört trivsamt ut. Kan inte ni lägga ut lite bilder på google earth nu när ni reser runt. Det vore kul. Verkar tyvärr inte som det är människor med på bilderna. Antingen lägger ingen ut det eller så ratas de. Men ni kan väl göra det :-D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback