May God be with you

Skrivet den 2012-01-04 @ 04:06:07

Idag provade vi på Waterfall Repelling
http://www.youtube.com/watch?v=Vw_K7BVKBVc&feature=youtu.be

´
Det bådar gott....


Än så länge vid gott mod.


Första steget ner. 5 more to go!




Oscar i det högsta, 42 meter!

Blandade känslor i vattenfallet.




Sammanfattning. Oscar tyckte det var kul men läskigt. Jag tyckte inte att det var så kul och väldigt läskigt. Skulle jag göra om det? Nej. Men det känns väl ganska bra att ha gjort det så man slipper gå och undra, det vore ju så jobbigt!


Kommentarer

Postat av: Ulrika Hellström

Var vitsen att KLÄTTRA nerför vattenfallet? Eller var det uppför? såg ut som ni tog er nerför. Hm... varför då? Kunde man inte hoppa? ;-) Det har jag ju sett på film när Tarzan slänger sig ut i en lian nerför ett vattenfall och avslutar med ett snyggt dyk i det klargröna vattnet... :-D ....Ja din ngt knäppa mamma, Oscar Kram

Postat av: Ulrika Hellström

Nu har jag sett filmen också. Vad ni hittar på! Såg kul men jobbigt ut och jäkligt blött. Var det kallt i vattnet? Väldigt vackra bilder. När resan är klar får ni skicka in bilderna ni tar till ngt reseprogram och visa och berätta om er resa. Oerhört inspirerande. Kram igen :-)

Postat av: Bibbi

Oj vad ni hittar på, men jag skulle nog också föredra att klättra nerför en uppför, känns som att det är lättare för ner kommer masn ju alltid:-).

Var det inte läskigt att kliva ner i vattnet? kan väl finnas vilka äckliga djur som hellst.

Hur kommer ni att ta er till Nicaragua och har ni fler saker inplanerade jag blir ju så nyfiken och samtidigt är det lättare att veta i förväg var ni är och gör.

Kramisar från Mamma och pappa

Postat av: M&O

Ja det var nerför, hehe, annars hade det nog varit omöjligt för mig!! Det är jätteläskgt med allt vatten (som är kallt) som forsar hårt och vilt runt än. Inte så att guiderna har "saftey first" direkt. De vill se att man ramlar och står och skrattar och ropar åt en massa saker på spanska!



Vi kommer att åka med ett bussföretag som heter ticabus och är någon slags turistbuss som går mellan alla länder i Centralamerika. Vi får se hur vi trivs i Nicaragua men troligtvis blir det en tripp till Honduras också. Beror lite på vad folk vi träffar säger om säkerheten och så. Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback