Maaat

Skrivet den 2011-12-16 @ 20:35:03

Jag ar sa hungrig. Min "mama tica" verkar tro att alla utlanningar alskar socker. Jag far bara massa socker hemma. I morse fick jag tre kanelbullar till frukost. Jag tankte att det har vilja inte ha till frukost, sa jag bad om lite flingor. Jo vad fick jag da, supersockrade cereals med sot mjolk. Ville krakas lite. Skulle dricka lite juice, mm syrligt tankte jag, men nej, supersockrat koncentrat med lite vatten i. Kommer till skolan och far "galletas navidades" nagra sota kakor for att det snart ar jul.

Socker socker socker. Nu ar jag sa hungrig. Tur att vi far typical CR food till middag varje kvall. Det ar inget socker i det inte. Tur. Det ar gott, jag gillar ris men inte black beans. Sen ar det liiite lite kott eller fisk till. Men det gillar jag ju. Blir jag inte matt finns det alltd nagon supersot efterratt att ata..

Kanske ska jag dricka en Coca-Cola nu, bara for att det ar gott. Jag sa ju att jag skulle skippa lask och dricka bubbelvatten i stallet. Men problemet ar att det inte existerar annat an peligrinovatten har, och det kostar skjortan. Sa lask far det bli, socker socker socker.




Kommentarer

Postat av: Ulrika Hellström

Jag tror faktiskt att de gillar socker. Har de försäljare med muggar med kola i eller flytande tjock choklad eller ngn knallig färgad smet på gatan? De hade det i Peru o när vi var inne i Bogota. Supersött. Hur går det med spanskan Oscar? kram mamma

Postat av: Ulrika Hellström

Har ni inga fler bilder vi kan få se? När åker ni vidare upp i bergen? Här snöar det som tusan i dag. Har vi tur blir det en vit jul och den närmar sig med stormsteg. Hej o hå så är den över. Kram igen

Postat av: M&O

Ja socker verkar vara deras lyx och huvudföda. Men har itne sett några flytande grejer ännu.'



Bilder kanske kommer imorgon eller så, tar så lång tid att ladda..... på söndag åker vi till Monteverde i bergen.



Oscar gör framsteg i spanskan och förstår mer och mer, :)



Trevligt med snö, en vit jul :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback