Marielle är så trött att jag håller i blogg-fanan.

Skrivet den 2011-12-11 @ 06:26:19

Jag är ganska trött jag med ska sägas, pga dagens bravader som jag nu kan dra i korthet.

Åker buss till vulkanen Irazu, en tryckt stämning infinner sig i bussen när chaffören kryssar mellan filerna med en buss från 72 som tydligen går snabbare än all annan trafik. Fram kommer vi efter två timmars krampakrigt hållande i varandra, vi träffar en trevlig tjej som heter Birgitte som kommer från Schweiz men jobbar här som volontär. Hon lånar snällt ut sin extra jacka till oss, för tanken på att det kan vara kallt på 3400m/h slår oss inte och vi finner oss vara kallt klädda.
Det var enormt dimmigt på toppen så att se så mycket var det ingen som gjorde. Men vi såg svart sant, kände svaveldoften och marken var varm, vi fikade och gick runt lite mer sedan åkte vi med bussen ner igen.
Nu ikväll har det varit karnival här i San Jose och det innebär massor av folk och massor av ungar som kastar serpentiner, specilelt på gringos som oss, det börjar med en modig pojke som kastar och fnittrar för att sedan bli täckt av vitt papperssnö av tusen till som helt plötsligt fått mod till det. Även massor med fyrvärkerier täckte himlen under en lång stund. Karnevalen var något mer omfattande än den i Arboga, tror nog det var fler poliser ute här än vi har detagare i tåget hemma, doch ingen skam i det, karnivalen i Arboga är ett lyckat och önskat arrangeman... Nu lite bilder sen ska jag sova, vi åker till havet och Tamarindo imorgon för att börja med spanskan. God natt.

Marielle leker i sanden.

Marielle och Birgitte


Kommentarer

Postat av: Ulrika

Hej på er!

Vad kul att få se bilder och vilka häftiga från karnevalen. Förresten hittade ni ngn ny ägare till jackorna i NY? Känner ni er långa? jag såg bilden på dig Oscar bland folket, man är alltid minst ett huvud längre men då ser man ju långt ;-) Jag har en känsla av att de är längdmässigt som människorna i Peru. Ni får skaffa er några varma snygga tröjor så ni slipper frysa för ni kommer kanske till högre höjder igen?! (shopping!!!!) :-) Ha det så bra och lycka till med spanskan! ( Ja, Hur går det Marielle? Du måste väl redan ha använt dig av din spanska?) Kram o Hej

Postat av: M&O

Hej!

Jo langa ar vi, men det ar bara fordelaktigt eftersom vi kan se over alla andra ;)

Spanskan kommer nog med tiden och trojor kanns just nu vaaaldigt langt borta. Sa varmt dar vi har nu, pa Guanacaste kusten.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback