Vi har det bra, vi här bak i bilen.

Skrivet den 2011-12-30 @ 23:16:19

Det är lite annat klimat här än hemma tror jag, min(El Oscar) familj spenderade dagen innan nyårsafton med att plantera frön för sallad och koriander. Vi har lagat mat idag igen fast för Marielles familj. De var inte så uppskattat som vi hoppats på tyvärr, men vi gillad det iallafall. :)

Imorgon är det nyårsafton och det kommer vi fira på Bar Amigos nere i Santa Elena. En liten middag först men min familj ska åka iväg så jag är ensam hemma imorn!

Spanskan går bra för min del, jag har lärt mig väldigt mycket från att inte kunna något, en vecka kvar med spanskan innan vi börjar våran resan norrut mot Nicaragua.




Kommentarer

Postat av: ulrika

Hej på er!

I dag har vi spänderat dagen i den dalsländska skogen. Jag hittade kantareller, små men väldigt fina. Tog kort på dem (skickade till din telefon Oscar). Vi har haft strålande solsken och ca 1-3minus. Det var så fint i skogen. Ibland var det vitt av frost, sedan alldeles grönt. Vi gick i flera timmar, grillade korv och drack en jäger. Kunde inte bli en så mycket bättre sista dag på året. I kväll äter vi lite gott och tar det lugnt med "Guran" och Ulla. Hoppas ni får en bra avslutning på året. Per hälsar Kram mamma U


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback