Guatemala City

Skrivet den 2012-02-02 @ 00:55:53

Vi lever och mar bra! Vi bor hos en svensk/el salvador familj i Guatemala city och ar trotta efter ca 28 timmar i buss fran Nicaragua. Vi traffade dem pa bussen, vi horde barnen sjunga pa svenska och borjade prata med dem. Nar vi kom fram motte de upp ytterligare 3 svensktalande och de bjod in oss till deras hus. At supergod mat vi var sa hungriga. Oscar ar glad for han har kopt ett par converse for 250 kr. Guatemala city kanske ar farligt, (inte farligare an nagon annan stans enligt familjen) men det ar supermodernt och enormt. Har kan du hitta allt man kan soka. Med sunt fornuft kommer vi nog har i fran ocksa utan att bli ranade.


Kommentarer

Postat av: Sch0penhauer

Jo du har rätt, det är väl som överallt annars. Med sunt förnuft och kanske undvika vissa olämpliga stadsdelar klarar man sig bra. Det bara slog mig för att jag läste om det bara för någon vecka sedan. Men kanske som vanligt aningen överdrivet i litteraturens värld. Kan meddela att vi fn har drygt -20C här i Östersund Brrr, så ha det så gott i Guatemala /Anders

Postat av: Ulrika Hellström

Vad kul att träffa folk som bor där, ja det har ni ju gjort under resan, men alltid kul att få prata lite svenska och få lite tips kan jag tänka mig. Jag blev getingstungen i tisdags (första gången i mitt liv) kan inte vara vanligt i -10 grader. har för tillfället en fet prinskorv till ringfinger på vänster hand :-) Den hämnades nog eftersom jag höll på att elda upp den. Ha det fortsatt gott. Kram mamma (m)U


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback