Chips och öl

Skrivet den 2012-01-28 @ 02:32:04

Blir bländad av solen just i denna stund jag försöker skriva. Jag och Marielle sitter och dricker öl(Marielle!?) och äter salta chipst medans solen sakta sänker sig i stillahavets horisont. Kan meddela att det kan vara den kallaste av kalla öl jag har druckigt, och kanske de godaste chips Marielle någonson har smakat medans den finaste solnegång uppenbarar sig som mänskligheten någonsin har skådat...   
Vi har i alla fall en trevlig stund, även om man inte ska gotta sig i adjektiv.


Igår åkte vi från Majsön(med flyg, 1h istället för 6h i båt över öppet hav och 8h i buss) öster om Nicaraguas kust för att idag befinna oss på den västra stranden mot Stilla havet. Det är stora skillnader, här är det torrare och vulkaner som reser sig runt om kring, medans vågorna är starkare och större längs med den svarta stranden.

Våran plan var att stanna en dag på den stora Majsön innan vi skulle flyga till Managua, vi hade planerat middag med ö-bon Richard som har slagit sig ner i det han kallar paradiset. När vi kom till flygplatsen för att boka biljetter fick vi reda på att det var totalt fullbokat hela helgen, men att det kan finnas plats på näst kommande plan. Vi väntade med spänning och dåligt samvete över att vi kanske skulle komma och missa middagen. Vi ville inte vara kvar till söndag när vi har en pressad tidsplan, men när hungern kom krypandes började man nästa hoppas att vi skulle missa flyget... Vi kom med planet efter lite telefonsamtal från biljettanten. Vårat dåliga samvete fick oss att skicka bud med taxi till Richard, 20 cordobas till chafförtren och en postitlapp, hoppas innerligt att det kom fram!:)

Och angående alla frågor vi blir överrösta med av Ulrika Hellström vill jag meddela att dem kommer svaras på i lugn och ro vid hemkommsten. 

Men för att stilla nyfikenheten; Nattdyket var riktigt häftigt och höjdpunkten av de 5 dyk vi gjorde.
Vi såg en sköldadda simma fram framför oss och en Caribbean reef octopus, när vi släckte våra lampor och ögonen vant sig såg vi pärlband av något fenomen som är unikt för karibien. Det kändes som att simma runt bland lysande stjärnor. 

Jag har precis druckit upp min öl men Marielle har inte äns kommit till etiketten, däremot är chipsen slut...

Lite bilder från Lilla Majs


Kommentarer

Postat av: Morfar

Hej! Om ni skall till Panama har jag en del tips vad att göra och att passa sig för. Bl.a hur ni kommer ut till St Blas-öarna som är ett måste.

Postat av: Bibbi

Hej

Vilka härliga bilder :-), och jag kan tänka mig att ölen och chipsen smakade bra, speciellt om ni varit utan det ett tag. Ha en fortsatt rolig resa.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback