Piña Hunting in the Wild!

Skrivet den 2012-01-21 @ 21:02:01

Vi vaknar tidigt med solen nu förtiden, men kan väl inte skryta med att vi är uppe länge på kvällarna. När solen går ner finns det inte mycket att göra om man inte sitter i en bar eller har några natt aktiviteter bokade.
Idag skaka jag igång Marielle vid 7 tiden och vi gick norr ut på ön för att leta efter annanas. Vi hade hört från Richard att det skulle finnas. Jag lånade en machete från trädgårdsmästaren på starnden och vi begav oss iväg ut i djungeln... Efter 5 min hade Marielle halkat på den leriga stigen... hehe:) Vi fortsatte med blandade miner för att hitta dem eftertraktade vilda annanasen. Med Macheten i högsta hugg gick vi runt, började hitta några annanas plantor men utan frukt. Efter snåriga stigar som jag fick trampa upp på egen hand med mina flippflopp och med skrapsår och spindelnät i ansiktet hittade jag några frukter, dock var storleken i minsta laget och vi lät dem vara för framtiden. Vi hittade istället kokosnötter som vi högg upp och svalkade våra utmattade strupar med. Mycket gott och exotiskt.

Nu sitter vi och käkar lunch men ska snart bege oss till dykshoppen för att kolla igenom våra grejjer vi ska dyka med. Vi har precis påbörjat en Open water course för att prova på undervattenslivet här ute på ön.


Kommentarer

Postat av: Bibbi

Hej, jag känner igen Marielles sprudlande humör på morgonen, du är modig Oscar :-).



Vad spännande med dykning, det blir nog ytterligare en fantastisk upplevelse. Vi har lite exotiska upplevelser här i Kenya med häftiga apor som springer vid poolen. men det bästa blir nog safarituren, vi har pratat med några som redan varit i väg och dom var supernöjda.

sköt om er kramisar

Postat av: Ulrika Hellström

One of the pirates in The Caribien? Vilken oerhört vacker bild! Skicka den till en tävling. Nu kommer ni lära och få uppleva ngt av det häftigaste jag har gjort. Att hitta flytbarheten under vattnet och bara titta på allt det vackra är helt underbart. Lycka till!

Postat av: Ulrika Hellström

Fortsätt leta ananas och tala sedan om hur de smakar. Egen huggna måste vara supergott. Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback